Storing: website en app traag of niet bereikbaar - Opgelost

Gepubliceerd op 19 January 2020

21/1/2020 16:48 Oorzaak van de trage database gevonden en probleem opgelost

Na uitvoerig onderzoek hebben we de primaire oorzaak van de trage database gevonden. De desbetreffende verzoeken aan de database zijn geoptimaliseerd. Hiermee is het probleem opgelost. We verwachten geen nieuwe problemen.

19/1/2020 10:45 Storing opgelost - Nader onderzoek en maatregelen volgen de komende week

De database functioneert weer normaal. De storing is hiermee opgelost. De komende week gaan we de exacte oorzaak onderzoeken en maatregelen nemen om een herhaling van deze storing te voorkomen.

Onze excuses voor het ongemak.

19/1/202010:36 Update

De druk op de database neemt langzaam af. De website en de app beginnen weer op normale snelheid te reageren.

19/1/20209:58 Update

Met enig geduld lukt het gebruikers om kerkdiensten te beluisteren en bekijken. Alhoewel de website en de app traag functioneren is het uiteindelijk wel mogelijk om de live uitzendingen te beluisteren of bekijken. De uitzendingen zelf ondervinden geen hinder van de storing.

19/1/20209:53 Update

De oorzaak van de storing is een trage database. Op dit moment betekent dit dat de site en de app traag reageren, maar uiteindelijk wel functioneren. We kiezen er op dit moment voor om de database niet te herstarten omdat het middel waarschijnlijk erger zou zijn dan de kwaal.

19/1/20209:30 Eerste melding

Er is op dit moment een storing bij Kerkdienstgemist.nl. De storing is begonnen om 9:26. We zoeken momenteel naar de oorzaak van de storing en een oplossing.

Als gevolg van de storing zijn de website en de app traag en soms niet bereikbaar.