Liveblog voor het laatste nieuws (archief 29 maart 2020)

Gepubliceerd op 24 March 2020

Op deze liveblog houden we u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Kerkdienstgemist.

zo 29 maart 23:00 (liveblog gesloten)

De dag is verder goed verlopen. Enkele video-opnames van na 13:50 zijn pas vanavond om 23:00 beschikbaar gekomen om terug te kijken. Verder geen bijzonderheden vanmiddag en vanavond. Na een paar drukke weken hebben we als team Kerkdienstgemist ook weer eens een rustige en ontspannen zondag gehad.

11:23

Er wordt vandaag nog meer dan gedacht gebruik gemaakt van het terugkijken van uitzendingen. Gisteren is de capaciteit daarvoor vervijfvoudigd. Zojuist hebben we de capaciteit nog eens met 60% uitgebreid. Dit lijkt goed te werken.

10:01

De website heeft de piek van 10:00 goed doorstaan. De storing van 9:30 heeft voor zo ver wij na kunnen gaan geen gevolgen gehad voor de lopende uitzendingen of het starten van nieuwe uitzendingen. Het was natuurlijk wel lastiger om verbinding te maken met je uitzending.

9:41

Het herstarten heeft geholpen. De site is weer bereikbaar.

9:35

Er is momenteel een probleem met onze zoekmachine waardoor de site erg traag is. We proberen dit systeem te herstarten om het probleem op te lossen.

9:21

Alle systemen zijn netjes opgestart. Ook de verbeteringen voor het terugkijken van kerktelevisie-uitzendingen lijken goed te werken. De grote toeloop komt nog om 9:30 en 10:00, maar tot nu toe ziet het er goed uit.

zo 29 maart 2020 1:20

Zojuist hebben we de laatste wijzigingen doorgevoerd om het terugkijken van kerktelevisie-uitzendingen te verbeteren. We verwachten hiermee de traagheid bij het laden van opnames van de afgelopen zondagen te hebben verbeterd.

za 28 maart 2020 14:28

We hebben weer een behoorlijk drukke week achter de rug. Afgelopen zondag 22 maart hebben we weer veel data verzameld waar we deze week mee aan de slag zijn gegaan. We hebben o.a. volgende punten verbeterd:

  • Kerktelevisie uitzendingen: De rekencapaciteit voor video servers (kerktelevisie) hebben we verdubbeld om te zorgen dat ook de 3% van de uitzendingen die vorige week mogelijk problemen hebben ondervonden morgen soepel lopen. Bandbreedte was er voldoende, dat is niet de bottleneck.
  • Kerkradio uitzendingen:Ook de rekencapaciteit voor de audio (kerkradio) hebben we verdubbeld om enkele uitzendingen met veel luisteraars goed te kunnen verwerken. Hier waren geen problemen mee vorige week, maar mogelijk worden er morgen minder uitzendingen gedaan met meer kijkers per uitzending wanneer kerken of wijkgemeentes samenwerken.
  • Terugkijken kerktelevisie opnames: Alhoewel we de capaciteit voor het terugkijken van video-opnames voor zondag 22 maart al vergroot hadden was dit nog vrij traag afgelopen zondag. We zijn op dit moment nog bezig met een verbetering om dit voor morgen zondag 29 maart nog aanzienlijk te verbeteren. Te meer omdat steeds meer kerken kiezen voor het uploaden van een vooruit opgenomen uitzending en die morgen beschikbaar maken om terug te kijken.

Helaas waren we de afgelopen week niet telefonisch bereikbaar. We hebben de keuze gemaakt om uitsluitend e-mailsupport te bieden. Wij vragen u om waar mogelijk te mailen naar support@kerkdienstgemist.nl en alleen in noodgevallen gebruik te maken van ons Whatsapp nummer (voor appjes, we kunnen ook geen Whatsapp gesprekken aannemen).

Deze manier van support leveren in deze drukke tijd is ons goed bevallen omdat we meer ons eigen tempo kunnen bepalen en zo de stortvloed aan vragen beter kunnen bijbenen. Gezien de vele positieve feedback die we op onze e-mailsupport hebben mogen ontvangen valt het ook bij u in goede aarde.

di 24 maart 2020 11:22

Het is momenteel zo druk dat we u helaas niet langer telefonisch te woord kunnen staan of terugbellen. Voor vragen over de mogelijkheden om een online dienst te verzorgen verwijzen we u graag naar deze informatiepagina. We zijn uitsluitend per email bereikbaar. Op die manier kunnen we zo veel mogelijk mensen efficiĆ«nt verder helpen.